23 Nisan 2009 Perşembe

E Bebeğim Eee

Hatırlar mısınız bilmem, daha önceki bir yazımda, kıskandığım 3 şeyi aşağıdaki gibi sıralamıştım.
1) Ancelina Culi
2) Gece sorunsuz uyuyan ve uyanmayan çocuğu olan insanlar
3) İlk aşkıyla evlenenler

1 ve 3 numaralı maddeler hala geçerliliğini tüm hızı ile sürdürmekte. Ben bu aralar ikinci madde ile ilgili kriz içindeyim.

Sosyal bir insan olduğum ve görgü kurallarından anladığımdan olsa gerek insanlar beni evlerine çağırıp, bir fincan kahveyi esirgemiyorlar sağ olsunlar. İşte bu tarz sosyal aktivitelerde görüyorum ki milletin çocuğu pamuk gibi uyuyor.

Ne demek pamuk gibi uyumak? Anne bebeği alıyor, öpüyor ve yatağına koyuyor. Bebek hiçbir dış etkene ihtiyaç duymadan uyuyor. Süper değil mi?

Elif doğduğunda, sağ olsunlar ailem beni yalnız bırakmadılar ve kol kanat gerdiler. Kol kanat gerilmesi çok faydalı ve kesinlikle gerekli bir durumdur ancak bu germe işleminde sizin hayalinizde olmayan bazı şeyler de yaşanabiliyor. Mesela bebeği uyutma durumu. Bizimkiler ayakta sallama yöntemi ile uyuttular Elif’i ve sağ olsun minik cadım da hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiç kolay uyumaz.

Ahmet doğduğunda evimizde yabancı bir bakıcı vardı ve kimse Elif’i üzmek istemediğinden Ahmet’le ilgilenmiyordu. Ohh dedim, bu sefer çocuğu ayakta sallatmayacağız, yattığı yerde uyuyacak bebek ve şu hayatın bana öğrettiği engin bilgilerden biri de ayakta sallayarak bebek uyutmanın tüm dünyada kullanılan bir yöntem olduğu idi. Ama neyse ki, Allah Ahmet’e tam anlamı ile bütün erkek olma özelliklerini verdiğinden, karnı doyunca yastığı gördü mü uykusu geliyor paşanın.

Ayakta sallamanın nesi bu kadar zor diyebilirsiniz tabi. Bir kere ne hızla başladıysan hep aynı hızla devam etmen gerekiyor. Hızı değiştiği an gözünü açıyor sevgili bebek. Sonra salladığın zeminde çok önemli. Mesela Visco bir yatakta bebek sallamak, bataklıktan çıkmak için çabalamaya benziyor; sen salladıkça batıyorsun, battıkça hızı değiştirmemek için biraz daha çabalıyorsun ve çabaladıkça daha çok batıyorsun. Hadi bunları da geçtim ama asla sabit tutamadığım bacak açısı da çabası. Salladıkça bilekler birbirinden ayrılır. Bileklerini birleştirebilmek için saniyelik bir yastık kaldırıp toparlanma hareketi yaparsın ve bebek yine gözünü açar. En sonunda bebek sallanmaktan aptallaşıp uyuduğunda, senin g.tün uyuşmuş, ayakların ise ağrıdan kıpırdayamaz halde olur.

Ama bu yöntem tüm dünyada kullanıldığına göre belki de ben beceriksizim.

Bilgen,hayırlıcumalar

Hiç yorum yok: