11 Ocak 2010 Pazartesi

Dost Dediğin Her Alemde Dost

Bende günümüz insanlarının yaptıkları birçok şeyi yapan bir concon olarak, tabi ki feysbuktaki o çiftlik oyununa kendimi kaptırdım. Ekiyorum, dikiyorum, para kazandıkça toprak ölçümü arttırıyorum. İneklerim, kuzularım, atlarım, tavuklarım, meyve ağaçlarım ve ekili alanım var.

İşin keyifli yanı ise sadece kendin oynamıyorsun, olabildiğince arkadaşlarını da dahil ediyorsun. Arkadaşın olan insanlardan komşun olmasını istiyorsun. Ne kadar çok komşun olursa o kadar çok puan alıyorsun.

Daha çok puan alabilmen için de komşularının ekinlerini gübrelemen veya komşularına işe yarayacağını düşündüğün hediyeler göndermen gerekiyor. Kısaca iyilik yap iyilik bul mantığı.

Bende hiç üşenmiyorum, her gün yirmi küsur sayıdaki komşumun arazisine girip, ürünlerine gübre serpiyorum, tavuklarını besliyorum ve hediye gönderiyorum. İşlemi yaptığınızda bir sayfa açılıyor ve “Aferin çok fedakarca davranıp arkadaşına yardım ettin. İstersen bu yaptığın iyiliği herkese duyur da insanlar senin ne kadar mükemmel biri olduğunu görsün” tarzı bir yazı çıkıyor. Bizde yapılan iyilik gizlidir; öyle insanların gözüne “bakın ben ne iyi insanım” diye sokulmaz, diye hemen “hayır”a basıyorum. Ne de olsa sağ elin yaptığı yardımı sol elden gizleyeceksin diye öğrettiler bize.

Asıl beni güldüren ise, arkadaş durumum. Kliniğimizin bulunduğu caddeyi daha önceki yazılarımda tanımlamıştım. Sigortacı ve trafik müşavirlerinin bulunduğu bir cadde. Doğal olarak da bu caddede tanıklarımın çoğu okumak yerine küçük yaşlarda hayata atılmış ve şimdi kendi mesleklerinde bir yerlere gelmiş ağır abiler. Birkaçı ile de, ki internet kullanabilen sınırlı kişiler, feyzbukta da arkadaşız; hatta çiftlik oyununda komşuyuz.

Geçen gün biri benim hem sanal hem gerçek komşum olan arkadaşım hakkında kötü şeyler söyleyince ben hemen onun ne kadar vefalı, yardımsever, dostlarını koruyan ve kollayan bir insan olduğundan bahsettim. Allah’tan karşımdaki kişi bu vefanın nerden geldiğini sormadı, yoksa zor olurdu hergün aksatmadan bahçemi gübreliyor demek.

Valla sanaldı gerçekti anlamam ben. Beni destekleyeni desteklerim. Özümde iyi bir insanım ben napıyım.

Bilgen,son28gün

Hiç yorum yok: