11 Şubat 2009 Çarşamba

Ahmet Ümit, Bab-ı Esrar

Ben kitap okumaya fırsat bulamayan insanları anlayamazdım eskiden. Çünkü tuvalette bile olsun kitap okuyan bir insandım ve vakit bulamıyorum diyenlere “tuvalete de mi gitmiyorsun?” derdim.

Ancak 2006 yılından beri bende kitaplara karşı bir ilgi azalması oldu. Bunun sebebi evime gelenlerin kütüphaneyi görüp “hepsini sen mi okudun?” diye ürkerek sorması mı ya da artık kafamın en küçük hücresinin bile bir şeylerle dolu olması veya okuyabileceğim güzel bir kitap bulamamam mı bilemiyorum.

Ama gel gör ki kitap okumayı çok özledim. Kitabın satırlarında yaşamayı özledim. Roman kahramanlarının en yakın arkadaşı olmayı, yaşanan olayları yüreğimde hissetmeyi özledim. Yeri geldiğinde sinirlenmeyi, yeri geldiğinde kahramanım ile gülmeyi özledim. Satırların arasında kaybolmuşken, bana seslenildiğinde, kafamı kaldırıp bir müddet hangi zamanda yaşadığımı kavrayamamayı özledim. O zaman sarhoşluğunu, günümüzün sıkıcılığını ve kitabın ağzımda bıraktığı o nefis tadı özledim.

MMO’nın kitap gurubuna üye oldum bu sebple ve şimdiye kadar ki kitapları biraz ite ite okudum. Ama bu son kitap beni yeniden sayfaların derinliklerine çekti. Kitabın geçtiği yollarda yürüdüm, kahramanımızın heyecanını paylaştım.

Tavsiye ederim.

Bilgen,commendatory

1 yorum:

moo-saic dedi ki...

Bilgenciim,
Bir çok konuda olduğun gibi kitap okuyamama konusunda da hislerime tercüman oldun. Yazını görünce hemmen "ah ben de ben de" dedim ve işte cevap yazıyorum.

Hatırlar mısın Kuşadası'nda yani tatilde bile, hatta belki en çok da tatilde ne çok kitap okurduk, bibirimize tavsiyelerde bulunurduk.

Ben de eskisi gibi kitap okuyamamamın sebebini merak ediyordum. Önceleri suçu kitaplara atarken şimdi kafamın ve vaktimin gerçekten çok dolu olmasına atıyorum. Ancak bunların çok da iyi bahaneler olmadığının farkındayım.

Neyse uzun lafın kısası Ahmet Ümit'i bir çok kişiden duydum ve senin kitap zevkine güvendiğim için en kısa zamanda bu kitabı alıp okuyacağım.Belki bu yeniden kitap okumaya vesile olur:))

Sevgilerimle,
Elif