14 Mayıs 2010 Cuma

Tanrıdan Diledim 4

Erkek dediğin her ortama girecek.

Latin gecelerine aktığınızda bir iki figürle seni döndürmesini bileceği gibi, türkü bara gittiğinizde ise birkaç türkü mırıldanıp, şebabe (!) oynayabilecek. Ağır bir aile yemeğinde yanında gayet ciddi şekilde oturacağı gibi, birilerinin okumasına gittiğinizde ise vazifesini sonuna kadar yerine getirebilecek.

Her yere benimle gelsin demiyorum ama gelmesi şart olan yerlerde ise acaba napıcak diye gergin oturtmasın beni. Bilmeliyim ki o zaten her ortamı bilir, ortamına göre hareket eder, beni sıkmaz, kaş göz yapmaz, dürtmez ve ne olursa olsun eğlenceli bir yön bulur. Zaten birlikte değil miyiz, daha büyük eğlence var mı?

İlla her şeyi de bilmesi gerekmiyor ama her konuda da bir fikri olsun. Bir duymuşluğu, bir görmüşlüğü olsun. Okumayı, gezmeyi sevsin. Meraklı olsun ama mahalle karısı gibi değil. Bizimkisi araştırmacı bir merak olsun. Denesin, denemekten bıkmasın. Ben nasıl olsa onun hep arkasındayım.

Sabit fikirli de olmasın, dar kafalı da. Elbette prensipleri, doğruları, yanlışları olsun ama şu hayattaki her şeyin insanlar için olduğunu da kabul etsin. O öyle yaşamasın belki ama kendi gibi yaşamayanları da kınamasın. Hoşgörülü ve merhametli olsun ama hayır demeyi de bilsin ve herkes bilsin ki o hayır dedi mi bir daha evet dedirtemezsin.

Seninle salsa yapsın, şebabe (!) oynasın filan diyorum ama karı gibi kıvırtmasın. Sert dursun, dik dursun; bir tek sen bil aslında onun ne kadar yumuşak olabildiğini…

Bilgen,imkansızıistiyorum

Not: Şembabe mi Şemame mi, neydi şu oyunun adı???

Hiç yorum yok: