13 Ocak 2009 Salı

Benimki Vicdan, Peki Onlarınki Ne?

Bu Pazar belki de ömrümdeki en gergin Pazar alışverişini yaptım.

Normalde de, olabildiğince yerli malı tüketmeye çalışan bir insanımdır. Ama bütün bir hafta boyunca gelen “İsrail Size Teşekkür Ediyor” maillerindeki markalar ve ardındaki ölü bebek resimleri, benim yerli malı sevdamı daha da arttırdı.

Ama gel gelelim ki, alışveriş esnasında bazı sorunlar yaşanıyor tabi. Mesela tüm markaları hatırlayamadım. Elim bir reyondaki ürünlere gittiğinde eğer yerlisi tercih edemeyeceğim kadar kötü ise yabancı gurubuna baktım ve reyondaki ürünlerden hangisi o mailde var olan marka olduğunu hatırlayamadığımda da gerildim tabi.

Kendimce önlemler aldım. Belki çok mantıksız gelecek ama Alman ürünlerini tercih ettim. Ne de olsa geçmişte yaşanmışlıkları var. Herhalde hâlâ sevmiyorlardır birbirlerini???

Artık ne kadar etkilendiysem olanlardan (ki etkilenmemek imkânsız) Nestle’nin bebek sütünü alıyorum Ahmet’e ki diğer markalar gaz yapıyor paşaya; bütün gece rüyamda savaşın ortasında birilerini öldürdüm durdum.

Yazık valla ya, gittiğimiz yabancı ülkelerde Yahudi kamplarını bir film gibi seyrederken, o filmin kahramanlarının torunlarının şuan rol değiştirip başkalarına film çektirtiyor olmaları gerçekten düşündürücü.

Ben Nestle süt aldım diye vicdan azabı çekiyorum, orada ise İsrail halkı savaşı filme çekiyor.

Umarım tez zamanda herkesin aklı başına gelir.

Bilgen,yerlimalıyurdunmalıherkesbunukullanmalı

Hiç yorum yok: